3 dec. 2014

Exit interview (interviul la plecare) - cati angajatori il aplica?

Exit interview-ul poate fi extrem de util pentru un angajator, mai ales atunci cand motivele angajatilor de a pleca din companie sunt similare sau din aceeasi categorie.Poate semnaliza probleme la nivel de departamente sau chiar la nivelul intregii organizatii.
Doar atunci cand sunt transmise mai departe, aceste informatii pot deveni valoroase si pot duce la o imbunatatire a mediului de lucru, fie prin scaderea fluctuatiei de personal, fie prin cresterea satisfactiei angajatilor.
Exit interview-ul va avea loc cu reprezentantul departamentului de Resurse Umane care va fi pe cat posibil impartial (nici de partea angajatorului, nici de partea angajatului). In plus, trebuie precizat ca este vorba de o discutie confidentiala si trebuie respectat acest lucru. Teama angajatului de a fi sincer in ceea ce priveste motivul plecarii nu ar trebui sa existe daca reprezentantul HR-ului urmeaza cateva reguli importante: confidentialitatea interviului si pastrarea obiectivitatii pe cat posibil, fara sa se incerce influentarea angajatului sau emiterea de opinii.
Interviul se va tine imediat ce angajatul isi anunta demisia in cazul in care se doreste pastrarea angajatului in companie; daca nu, este recomandat sa se tina in ultima zi de activitate, dupa ce a predat toate lucrurile si si-a facut lichidarea.
Pentru a evita sau inlatura reticenta angajatului de a participa la exit interview, se poate pune accentul pe schimbarile de care s-ar putea bucura colegii lui, de posibilitatea ca la noul loc de munca sa fi existat alti angajati care au raspuns pozitiv la ideea de exit-interview si care au facut diferenta. Evident, acest interviu este optional si un angajat are dreptul sa refuze sa participe la acest demers.

Intre interviul de angajare si exit interview este recomandat sa exista si stay interview-urile, adica discutii informale intre un reprezentant al HR-ului si angajat, in care se masoara ce merge si ce nu in organizatie. Angajatii se simt valorificati, simt ca parerea lor conteaza (mai ales daca se si vad modificari) si creste sentimentul de atasament fata de organizatie. Oamenilor le place sa fie intrebati, sa li se ceara parerea, sa simta ca pot contribui la schimbarea in bine.
Exemple de intrebari: Ce te motiveaza sa lucrezi in aceasta companie? Ce iti place si ce nu-ti place la activitatea ta? Ce ai vrea sa se intample sau sa se schimbe ca sa iti imbunatatesti activitatea? Ai vrea sa schimbi ceva la jobul tau? Care este jobul ideal pentru tine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu