Recrutarea un este un proces:
- care presupune un contact direct intre angajator si solicitant;
- public, care se serveste de mijloacele de informare in masa, de serviciile publice de ocupare si mediere oferite de Agentia Nationala de Ocupare Profesionala, de relatiile personale, de targuri si burse de locuri de munca;
- bidirectionat intrucat atat angajatorul, cat si angajatul evalueaza avantajele si dezavantajele;
- de comunicare intre diferite organizatii si persoane, fiecare transmitand propriile semnale;
- transparent, cand se poate verifica calitatea si adevarul informatiilor care circula cu privire la cererea de personal si la mediul de organizatii (conditii de munca, programe, recompense, relatii umane).
Procesul de recrutare este influentat de factori:
1. Interni - imaginea, reputatia si prestigiul organizatiei care prezinta o mai mare sau mai mica atractivitate pentru candidati;
- preferintele candidatilor in functie de nivelul lor de educatie si formare profesionala, de domeniul de activitate, de aspiratii diverse;
- obiectivele organizatiei si cultura organizationala in relatie cu recrutarea;
- situatia economico-financiara a intreprinderii;
- aplicarea si respectarea unor principii in recrutare (egalitate, lipsa discriminarii);
- sisteme de recompense, inclusiv cele sociale.
2. Externi - conditiile de pe piata muncii, adica cererea de forta de munca si oferta de forta de munca;
- calitatea modelelor educationale, capacitatea sistemului de a face fata nevoilor de recrutare;
- atractivitatea zonei de amplasare: natural, turistic, facilitati;
- cadrul legislativ/juridic si institutional al pietei muncii (Inspectia Muncii, Tribunalele Muncii, Agentia Nationala de Ocupare si Formare Profesionala);
- functionarea relatei de parteneriat social intre patronatele reprezentative, sindicatele reprezentative si contractele colective de munca.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu