25 oct. 2014

Motivarea angajatilor

Succesul sau esecul unei organizatii sunt legate de modul in care actioneaza angajatii acesteia. Managerii trebuie sa fie constienti ca nu se mai pot folosi doar de autoritate si de a da ordine angajatilor. Ei trebuie sa isi motiveze angajatii, insuflandu-le angajament si dorinta de actiune si incurajandu-le creativitatea.

Motivatia pozitiva se manifesta atunci cand este produsa de lauda, incurajare si se soldeaza cu efecte benefice asupra activitatii sau relatiilor interumane, cum ar fi angajarea in anumite activitati sau preferarea unor persoane etc.
Motivatia negativa apare atunci cand se foloseste amenintarea, blamarea sau pedepsirea si se asociaza cu efecte de abtinere, evitare, refuz. Cu anumite precautii, poate face parte din instrumentul motivational.
Motivele intrinseci conduc la performante mai mari si mai stabile in timp decat motivele extrinseci.
Motivele extrinseci pozitive (dobandirea unor beneficii: salariu mare, promovare, prestigiu social si profesional, facilitati speciale etc.) sunt mai eficiente decat cele negative (reactii de respingere sau aversiune fata de consecinte neplacute: retrogradare, concediere, teama de esec sau pierderea prestigiului, critica etc.).

Managerul de departament trebuie sa isi asume motivarea angajatii trebuie sa aiba incredere in top management. Angajatii ar trebui sa primeasca unda verde de la superiorii lor pentru a creste responsabilitatea si entuziasmul.
Utilizarea frecventa a unor scurte sondaje anonime online poate ajuta managerii sa inţeleaga mai bine dinamicile din echipa lor si sa preia sugestiile angajatilor legate de imbunatatirea serviciilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu