Indiferent de unde vin vibratiile negative la locul de munca, depinde de tine sa ajuti la intretinerea unei atmosfere pozitive, productive si suportive. Indiferent ca esti manager, supervisor sau angajat, de obicei nu poti controla situatiile care cauzeaza negativitate.
Cum exprimi negativitatea, depinde doar de cum o controlezi!
Cand poti controla sau influenta negativitatea
Acesta este cel mai bun si frumos scenariu!
Ai
primit un feedback cu privire la niste zvonuri negative si stii ca principala cauza a negativitatii se bazeaza pe informatii eronate, ipoteze
incorecte. De exemplu:
- Ti se spune ca o noua procedura sau metoda nu a fost corect inteleasa;
- Un newsletter poate face referire la o problema a companiei care, de fapt, nu exista;
- Poate ai concediat un angajat care raspandeste informatii false despre companie;
- Oamenii pot interpreta gresit o decizie a corporatiei.
In orice situatie, ai control asupra informatiei, situatiei si comunicarii. Poti rezolva problema si sa comunici potrivit, astfel incat sa previi aparitia negativitatii.
Pentru a controla sau influenta o situatie, foloseste un proces sistematic de rezolvare a problemelor cu angajatii afectati pentru a identifica zonele negativitatii. Este bine sa faci acest lucru imediat ce descoperi existenta negativitatii.
Iata cateva recomandari despre cum sa abordezi rapid negativitatea:
- Formeaza o echipa din angajati pentru rezolvarea problemei;
- Fa o analiza a cauzelor, astfel incat sa fie identificate toate sursele posibile ale negativitatii;
- Elaboreaza un plan de actiune astfel incat pasii lui sa fie in responsabilitatea intregii organizatii;
- Implica atat de multi oameni cat poti in dezvoltarea planului si, mai ales, in punerea lui in aplicare;
- In fiecare etapa a procesului de rezolvare a problemei, transmite cat mai multe informatii despre negativitate si solutiile existente. In timp ce vor trece prin etapele planului, angajatii nu vor fi surprinsi. Ei au acumulat deja informatii in momentul in care fiecare etapa a fost stabilita;
- Pune in aplicare rapid solutiile alese;
- Apoi, periodic, evalueaza daca planul functioneaza.
Cand nu poti controla cauzele negativitatii
Negativitatea apare foarte des cand oamenii experimenteaza impactul deciziilor si problemelor asupra carora nu au control. Iata cateva exemple:
- micsorarea corporatiei;
- angajati insuficienti care sa lucreze ore suplimentare;
- "inghetarea" angajarilor;
- reduceri bugetare;
- decizii la nivel inalt care au impact asupra angajatilor.
In aceste situatii, incearca urmatoarele:
- Identifica orice aspect al situatiei, cerand si feedback din partea organizatiei despre impactul negativ ce are loc (uneori se iau decizii fara a fi prezise rezultatele lor).
- Asculta, asculta, asculta! Fii vizibil si disponibil pentru personalul companiei. Programeaza discutii de grup proactive, intalniri in oras, mese cu managerii.
- Infrunta gandirea pesimista si negativa despre oameni, companie si zona de munca. Nu lasati declaratiile negative si false necontestate.
- Impartaseste tot ceea ce stii despre o situatie pentru a consolida increderea in cadrful colectivului de munca;
- Adreseaza intrebari deschise pentru a determina cauza si scopul sentimentelor sau reactiilor negative. Poate nu este atat de grav precum a fost interpretat. Ajutand oamenii sa identifice exact ce simt despre negativitate este primul pas catre rezolvarea problemei.
- Recunoaste ca, uneori, o perspectiva negativa poate fi adecvata.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu