20 mai 2015

Cum sa faci angajatii sa se simta importanti?




Un lider adevarat va face alti oameni sa se simta importanti si apreciati. Liderul exceleaza in a crea oportunitati de a acordarecompense, premii si multumiri personalului sau. Un lider creaza un mediu de lucru in care angajatii se simt importanti si apreciati. 

Cum poate un lider sa faca oamenii sa se simta importanti?

O trasatura cheie a liderului este abilitatea de a inspira pe ceilalti. Pe langa directivele date si impartasirea viziunii lui, liderul trebuie sa dezvolte o relatie cu oamenii pe care ii inspira, astfel incat acestia sa il urmeze.
O relatie de succes cu liderul trebuie sa inspire oamenii sa devina mai mult decat acestia ar putea deveni in lipsa acestei relatii. Urmand liderul, oamenii vor realiza mai mult decat au visat vreodata ca vor realiza.
Fundatia acestei relatii de succes consta in abilitatea de a face oamenii sa simta importanti.
  • Acorda atentie oamenilor folosind curtoazia simpla - Spune buna dimineata, intreaba oamenii cum a fost in week-end, intreaba ce mai fac copiii. Utilizarea simplei curtoazii este un instrument puternic in a construi o relatie puternica.
  • Asculta ceea ce au colegii de spus - Acorda atentie persoanei care cauta atentia ta. Daca nu poti fi intru totul atent si nu poti asculta ceea ce ti se spune, stabileste o intalnire cu persoana respectiva, astefel incat sa ii poti acorda atentia necesara. Vei castiga mai multe informatii din ideile si opiniile celorlati. Ii faci pe oameni sa se simta deosebiti atunci cand ii asculti fara a fi distras.
  • Foloseste un limbaj puternic si pozitiv in interactiunea cu ceilalti - Foloseste "te rog", "multumesc", "faci o treaba buna", "nu am fi reusit fara tine", "contributia ta a salvat clientul companiei". Recunoasterea puternica si pozitiva va face oamenii sa se simta importanti, va incuraja angajatii tai sa contribuie mai mult la aceeasi munca in viitor.
  • Lauda-i in scris - un bilet cu "multumesc!" alaturi de raportul angajatului, va mari impactul recunoasterii.
  • Pastreaza-ti promisiunile facute angajatilor - Daca ai stabilit o intalnire pentru Marti, participa la ea. Anularea sedintei ar trebui sa apara doar in cazul unei urgente reale. Ai promis unui angajat o marire de salariu? Nu face aceasta promisiune, decat daca stii sigur ca o poti realiza.
  • Recunoaste public contributiile angajatilor - Poti spune "X a crezut ca aceasta abordare va merge si eu am fost de acord cu el." sau "Ideea apartine lui Y. Nu este o idee foarte buna?"
O regula de aur trebuie retinuta: "Trateaza-i pe ceilalti asa cum iti doresti tu sa fii tratat!"
Crede ca oamenii sunt importanti. Comporta-te ca si cum crezi ca oamenii sunt importanti. Oamenii se vor simti importanti. Oamenii importanti te vor considera un lider foarte bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu