21 mai 2015

Angajat negativist? Uite ce ai de facut!

 

Un angajat negativ poate infecta colectivul de munca sau echipa mult mai repede decat iti poti imagina. 
De cele mai multe ori, pentru ca angajatii nu sunt pregatiti sa faca fata negativitatii sau conflictului, ei ajung la manager pentru a-i ajuta sa faca fata negativitatii colegilor de munca. Nu este partea cea mai atractiva a pozitiei de manager, dar astfel vei reusi sa gestionezi situatii pe care va trebui sa le rezolvi cu o persoana negativa - pentru binele altor angajati si a echipei.


Poti gestiona un angajat negativ si, uneori, il poti ajuta chiar sa renunte la negativitate.
Cea mai buna abordare ar fi sa nu lasi sa apara negativitatea inca de la inceput, dar daca ea exista deja iata ce poti face:
  • Informeaza angajatul despre impactul sau negativ asupra colegilor de munca si a departamentului - foloseste exemple specifice care descriu comportamente in legatura cu care angajatul poate schimba ceva. De exemplu, cand un alt angajat spune "Buna dimineata, ce mai faci?" si raspunsul tau este un monolog de 15 minute despre cum nimic nu este cum trebuie la locul de munca, vei scadea nivelul optimismului. Vei folosi cele 15 minute din timpuk productiv de munca si il vei face pe coleg sa nu isi mai doreasca o alta comversatie cu tine pe viitor.
  • Evita sa devii defensiv. Nu lua personal cuvintele negative ale angajatului - Nu iti sunt adresate tie. Din anumite motive, angajatul este nefericit cu viata lui.
  • Intreaba-l pe angajat daca se intampla ceva negativ in viata lui - aceasta va afecta succesul la locul de munca. De exemplu, divortul afecteaza fiecare aspect din viata unui angajat. Nu esti terapeut sau consilier, dar stiind despre problema vei oferi simpatie sau alte expresii de apropiere. In poate ajuta de asemenea pe angajat sa vada ca esti interesat si ca iti pasa de situatia lui. Ar trebui sa ii ceri angajatului sa incerce sa nu ii afecteze munca problema personala.
  • Intreaba-l pe angajat ce anume cauzeaza negativitatea la locul de munca - asculta si nemultumirile angajatului. Este posibil ca angajtul sa repete sentimentele negative pentru ca are senzatia ca tu nu ai auzit niciodata de ele. Asigura-te ca esti un ascultator activ. Unele griji ale angajatului pot fi justificate. Il poti ajuta sa rezolve aceste neplaceri justificate de la locul de munca, ii poti explica de ce au aparut si sa ii ceri sa coopereze si sa fie rabdator. Daca el va intelege timeline-ul sau scopul, negativitatea lui se poate imbunatati.
  • Concentreaza-te in a crea solutii - nu te concentra asupra a tot ceea ce este gresit si negativ la angajat.Concentreaza-te mai bine la cum poate angajatul sa isi creeze o stare pozitiva pentru el si pentru colegii de munca. Daca vezi ca persoana nu este dispusa sa poarte o astfel de discutie, incheie-o.
  • Concentreaza-te pe aspectele pozitive ale activitatii lui si pe posibilele contributii - ajuta-l pe angajat sa isi construiasca imaginea de sine pentru a contribui la eliminarea negativitatii.
  • In viitor, cand interactionezi cu angajatul, incearca sa il lauzi de cate ori auzi ca are o contributie pozitiva. Vei dori sa consolidezi, pe cat de mult posibil, interactiunile pozitive dintre angajati si la locul de munca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu