21 apr. 2015

Distrugerea motivatiei la locul de munca

 

Iata cateva greseli importante pe care le fac managerii ce duc la demotivarea angajatilor:
  • Trateaza angajatii ca pe copii
    Angajatii sunt adulti. Ei au familia lor, au credite, activitati de zi cu zi si tot ceea ce presupune viata. Trateaza-i ca atare!
  • Fac reguli pentru toti angajatii din cauza comportamentului catorva
    Companiile au nevoie de politici si reguli pentru a crea un loc de munca legal, etic si efectiv. Indicat este sa adresezi reguli individuale in functie de situatii, in cazul in care cele generale sunt incalcate.
  • Se concentreaza pe greseli si erori indiferent cat de banale sunt in comparatie cu succesul
    Aceasta este o problema in cadrul sedintelor saptamanale si in timpul evaluarilor periodice. Managerii trebuie sa acorde un feedback echilibrat. Daca un angajat face greseli foarte des, de ce nu il concediati?
    Abilitatile angajatului trebuie sa se potriveasca foarte bine cu jobul. Daca se insista doar pe greseli si erori, se distruge increderea si stima de sine a angajatului si il face sa faca mai multe greseli.
  • Aplica politici nedrepte si inechitabile
    Trebuie sa aplici aceleasi reguli si sa ai aceleasi asteptari de la fiecare persoana din echipa ta. Nedreptatile sunt vizibile de catre angajati si se vor plange destul de repede, te vor acuza de favoritisme si chiar vor da angajatorul in judecata.
    Cand deciziile inconsecvente, nesigure sunt luate de catre un manager, angajatii isi pierd increderea in sine. Motivatia la locul de munca dispare si, eventual, dispar chiar ei din companie.
  • Ignora initiativele si ideile angajatului
    Nu orice idee a angajatilor tai va fi stralucita, dar merita sa fie ascultata. Pentru motivarea angajatului, orice idee merita sa fie luata in considerare si sa i se ofere un feedback.
  • Spun angajatilor ca au putere de decizie, dar sa isi pastreze dreptul de veto pentru deciziile mici si mai putin importante
    Angajatii invata destul de repede ce inseamna puterea de decizie. Intr-o companie, managerii sunt cei care au ultimul cuvant de spus in privinta deciziilor importante, iar angajatii cunosc foarte bine ierarhia puterii.
  • Tin sedinte, sesiuni de coaching si evaluarea performantelor in care managerul poarta majoritatea discutiei
    Chiar si in companiile care incurajeaza implicarea angajatilor, managerii nu au intotdeauna abilitati de comunicare cu angajatii. Managerului ii poate fi frica sa se opreasca din vorbit pentru ca angajatul poate avea intrebari la care nu poate raspunde. Sau managerul poate fi inconfortabil cu momentele de liniste din timpul sedintelor, timp in care angajatul isi pune ordine in ganduri. Oricare ar fi motivul, daca managerul discuta 50+ minute intr-o sedinta de o ora, va aparea problema in motivarea angajatului.
  • Violeaza confidentialitatea angajatului impartasind informatii neadecvate
    Relatia dintre angajat si managerul lui la munca trebuie sa fie bazata pe incredere. Odata incalcata, increderea este foarte greu, poate chiar imposibil, sa fie reconstruita. Inainte ca un manager sa impartaseasca confidentele unui angajat cu alt angajat, acesta trebuie sa aiba permisiunea lui si un motiv de afacere bine intemeiat sa faca asta.
  • Evalueaza aspecte ale muncii angajatului pe care acesta nu le poate controla
    Poti distruge motivatia angajatului daca te concentrezi pe arii de performanta pe care angajatul nu le poate controla. Daca unele componente nu ajung la timp pentru realizarea produsului finit, de exemplu, este dificil sa finalizezi la timp produsele cerute.
    Managerii coordoneaza munca angajatilor, dar o urgenta in familie va face ca angajatul sa lipseasca de la munca si nu mai produce. Angajatul pare sa se scuze, cand, de fapt, rezultatele lui au aparut in circumstante pe care nu le-a putut controla.
  • Stabilesc obiective care nu pot fi atinse si penalizeaza angajatii ca nu le ating
    Destul de des, obiectivele date unui departament sunt transmise cu foarte putine detalii si fara feedback si angajatii ajung sa sa confrunte cu obiective pe care le considera ca nu pot fi atinse. Angajatii trebuie sa participe la stabilirea obiectivelor so sa accepte responsabilitatea de a le duce la bun sfarsit. Aceasta va face ca organizatia sa functioneze.
Acestea sunt cateva din motivele de top care duc la demotivarea angajatilor. Incercati sa le eliminati si veti pastra motivarea angajatilor dvs. care este atat de importanta pentru buna functionare a companiei!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu